6.30 – 7.00
otevření mateřské školy, scházení dětí v jedné třídě
ranní přivítání – podáním ruky a kontaktem očí, sdělení prvních informací a povídání si o tom, co jsme prožili
7.00 – 8.20
přesun dětí do kmenových tříd
ranní snídaně (vlastní) – děti co nastupují do MŠ brzy
pitný režim, nabídka ovoce
spontánní, částečně řízené a řízené hry a činnosti dětí, individuální, skupinové činnosti v rámci tematické části
výtvarné, pracovní činnosti
individuální práce s předškoláky – příprava do školy
8.20 – 8.40
tělovýchovná chvilka, zdravotní cviky, pohybové hry a tanečky aj.
8.40 – 9.00
svačina – děti se obsluhují samy, mají možnost zvolit si velikost porce, mléčný nápoj, neslazený čaj, vodu, použité nádobí odnáší na určené místo
9.00 – 9.30
- svolávání dětí písničkou do kruhu, kde si předáváme prožitky z ranních činností, součástí tohoto shrnutí bývá povídání v kruhu, komunitní, komunikační kruh, logopedické chvilky, rozšiřování, upevňování a ověřování nabytých zkušeností a vědomostí, diskuse, pohybové hry, hudebně pohybové hry aj.
9.35 – 11.35
- pobyt venku – probíhá i za nepříznivého počasí, délka je přizpůsobena aktuálním klimatickým podmínkám
11.35 – 12.45
- příprava na oběd
- oběd – usedáme již k nalité polévce, druhé jídlo a pití si děti přináší samy, příbory a ubrousky chystají nejstarší děti, samostatný úklid po obědě
- čistění zubů
- příprava na odpočinek – převlékání do pyžama
12.45 – 14.15
- cílená relaxace s hudbou
- pohádka, odpolední odpočinek
13.20 – 14.15
- Předškoláček – předškolní příprava
- děti s nižší potřebou spánku vstávají postupně, klidové aktivity nespících dětí
14.15 – 16.15
- postupné probouzení dětí
- průběžná odpolední svačina
- spontánní aktivity dětí, možnost pokračovat a dokončit své práce a činnosti, individuální práce s dětmi, kroužky, v teplejším období pobyt na zahradě
16.30
uzavření MŠ